Recepten


Här kan du hitta mina Vanliga Recept.

Mitt mål är att vara tydlig, min "receptmall" startades ju faktiskt

för att passa min då, väldigt unga, Dotter.


fredag 22 april 2011

Syrrans Laxmousse

Min syster är ju en finurlig tornado i köket. Här är något smaskens som passar utmärkt på påskbordet men givetvis även en annan gång. Uppenbarligen är det så gott att man kan sleva i sig resterna som frukost (menar svågern)

Ingredienser:
400g Kallrökt lax
200g Philadelphiaost (naturell)
4dl Crème fraiche 34%
1 liten röd lök
2krm Vitpeppar

Tillbehör
Räkor
Rom
Dill

Gör så här:
1. Dela löken i klyftor, finhacka (Jag använder stavmixern).
2. Tillsätt den rökta laxen och pepparen. Mixa tills det blivit en slät smet.
3. Tillsätt philadelphiaosten och crème fraichen, mixa snabbt ihop.
4. Häll upp smeten i en skål, låt stå kallt ett par timmar.
5. Servera i glas toppade med rom, räkor och dill.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar