Recepten


Här kan du hitta mina Vanliga Recept.

Mitt mål är att vara tydlig, min "receptmall" startades ju faktiskt

för att passa min då, väldigt unga, Dotter.


onsdag 23 mars 2011

Amerikanska Pannkakor

 Amerikanska Pannkakor

(som ni ser är jag ingen bär- och syltperson)

2 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smör, smält
1 ägg
Smör till stekning

Lönnsirap, bär, sylt eller något annat smaskens.
Vi har faktiskt testat med bacon och det var mycket gott!!

1.    Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en skål.
2.   Vispa i mjölk, smör och sist ägget.
3.   Smält matfett i en het stekpanna.
4.   Lägg i en slev av den ganska fasta smeten och bred ut till 10-12 cm.
5.   Vänd pannkakorna när de får bubblor på ovansidan.
6.   Lägg dem på ett fat i 100° varm ugn om de inte ska ätas direkt.
7.   Servera med bär eller lönnsirap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar